سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن کس که بی دانش دست به کاری زند، بیش از آنکه اصلاح کند تباه می سازد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

فلسطین

کلمه ی "لابی" را بعنوان مفهومی قراردادی برای توصیف پیوند افراد، گروهها و سازمانهایی که سیاست خارجی کشورها را در راستای منافعی خاص شکل می دهند، بکار می گیریم.

ازجمله بزرگترین وتاثیر گذارترین این لابی ها،لابی یهود است  که فعالیت  آن اززمان شکل گیری دولت اسرائیل که با ظهور آمریکا به عنوان ابرقدرت جهان همزمان بود،آغازگردید ودرمدت کوتاهی  به صورت ریشه ای درکشورهای مختلف پخش شد.

لابی یهود را مجموعه ای ازیهودیان آمریکایی با شاخه های متعدد شکل می دهند که برخلاف دیگرلابی های نژادی،مستقیما با ساختار سیاستگذاری کشورها در ارتباط هستند.

یهودیان با درک این نکته که کشورتازه تاسیس اسرائیل هرآن ممکن است تحت تهاجم کشورهای منطقه قرار گیرد، از این نگران بودند که روزی افکارعمومی آنها را تنها گذاشته و موجودیت اسرائیل در معرض خطر قرار گیرد به همین خاطر تا جایی که منافعشان اقتضا کرده  ازطریق لابی ها منافع دیگر کشورها را در موازات منافع اسرائیل جهت داده اند. نکته مهم این است که لابی ها از اکثرت خاموش بهره می گیرند و با جهت دهی فکری اقلیت فعال آرا خویش را به پیش می برند. قدرت لابی اسرائیل از توانمندی بی همتایش در بکارگیری ماهرانه ی سیاست های گروههای مافیایی بر می خیزد.  آنها از طریق نفوذ به ارکان قدرت ، کنترل رسانه ها،هدایت دانشگاهها، شکل دهی به افکارعمومی پیرامون اسرائیل و خاورمیانه فعالیت میکنند.هرروزاسنادی ازفعالیت لابی اسرائیلی درمصر، انگلیس ، روسیه، هندوستان،گرجستان،آمریکای جنوبی و دیگر کشورها کشف میشود.

امروز نقش این لابی ها در جنگ عراق، فشار بر ایران وسوریه وفلسطین ولبنان، تغییر وضعیت سیاسی و نظامی خاورمیانه از طریق نا امن کردن منطقه،ایجاد ترس دراعراب درجهت انزوای ایران ، تصویب قطعنامه ها بر علیه ایران غیر قابل انکار است.

 




علی ::: شنبه 87/9/23::: ساعت 2:37 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :3704
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<